Тривожний факт: сміливі майстри несуть вогонь далі, починаючі власні ігри в стилі Західних Кордонів. Жах, чи не так?
У мене вже є кілька приватних емейл переписок про те, як самому створити і вести Західні Кордони.
Може ви теж підцепите цю заразу. Ранні симптоми включають в себе бажання створити величезну зону вайлдренесса і загнати туди орду гравців, щоб вони досліджували її. Звучит знакомо? Тоді прочитайте ці кілька корисних (як я сподіваюсь) порад:
Створюючи
Зробіть місто безпечним, а дикі землі дикими. Якщо місто фізично безпечне (сильні стіни, може бути захищене місцевим ландшафтом-горами, річками) це дуже зручно щоб створити різкий контраст місто=безпека/незвідані землі=небезпека. Драконівські закони та їх застосування в місті в поєднанні з повною відсутністю будь-яких поліцейських армійських інших силовиків за його межами так само дуже допомагає. Як тільки ви за стінами – все залежить лише від вас.
Нехай НПЦ авантюристи будуть рідкісні – ще краще, якщо їх взагалі не буде.
Гравці повинні досліджувати незвідане, а не НПЦ. Як тільки у вас з’являться НПЦ, що вирушають у свої власні пригоди, ви зміщуєте фокус з дій ініційованих гравцями. НПЦ авантюристи також створюють складнощі з логікою світу – набагато складніше пояснити – чому всі цікаві штуки не були знайдені раніше. Гравцям дуже подобається бути першими, хто знайшов Рогату Башту або Останній Притулок. Тримайте це в умі коли розроблятимете бек свого регіону. Це щойно відкритий фронтир? Або просто «авантюри» це щось таке чим нормальні люди нізащо не займуться? ( Саме така ситуація у Західних Кордонах)
Створюйте підземелля з «кімнатами скарбів», закритими кімнатами та «карманами небезпеки» (pockets of danger) –
Міцна партія може винести основних мобів підземелля АЛЕ там завжди повинні бути ділянки які набагато складніше зачистити. І в тих рідкісних випадках, коли група все-таки !зможе! вичистити підземелля і розкрити «кімнату зі скарбами», вони зможуть дуже заслужено хвалитися цим перед рештою гравців, що не брали участь у цьому поході.
Ведучи
Виглядайте пасивним – Світ може бути активним, але ви, ДМ маєте виглядати пасивним. Ви не вбиваєте партію, лютий вовк, на якого вони натрапили – робить це. Це не ви, це світ. Підбадьорюйте гравців брати ініціативу в свої руки і робити вчинки і нехай вибір завжди буде за ними. І робіть кидки в відкриту, справді допомагає. Сендбокс дійсно вимагає, щоб ви залишалися нейтральним і неупередженим щодо дій гравців. Це їхнє рішення привели їх до смерті або принесли їм славу та перемогу. Їхні, а не ваші. У цьому вся ідея.
Дайте гравцям дуже просту мету, якщо вони тільки починають
Як тільки гравці почнуть досліджувати, кожне нове відкриття мотивує їх досліджувати далі, але як зробити так, щоб вони почали? Щоразу коли я запускав групу новачків я давав їм дуже умовну карту скарбів яка вкрай приблизно вказувала кудись у Західних Кордонах, і таким чином давала їм привід туди вирушити. Не важливо було, це дворфійський «непідйомний скарб» або просто золото зарите під Червоною Івою, ця проста і рейкова підказка змушувала гравців вибратися з міста і вирушити на пошуки. І звичайно як тільки гравці опиняться у незвіданих землях вони можуть виявити , що дістатися до скарбу набагато складніше ніж здавалося на перший погляд.
Пригоди мають бути в диких землях, а не в місті
Як і у випадку з НПЦ, який ми розібрали вище, будьте обережні, щоб не змістити фокус з досліджень на звичайну «міську пригоду» Ви можете мати скільки завгодно багато НПЦ у місті, але пам’ятайте це все не про них. Як тільки гравці починають спілкуватися з НПЦ у місті, у них з’явиться збочене бажання залишитися тут і шукати пригод у самому місті. «Гра у місті» – було лайливим виразом у Західних Кордонах. Місто не джерело знань та інформації. Ви дізнаєтеся щось досліджуючи, а не сидячи в місті – той хто досліджує повинен знати більше про те, що відбувається в порівнянні з ким-небудь у місті.
Дозвольте гравцям стати біля керма – не пишіть ігрові звіти, не підчищайте за ними загальну картку.
Ви хочете, щоб цим займалися гравці. І якщо ви робитимете це, ви просто привчите їх НЕ робити цього.
Конкуренція – в ній суть
Справедливі винагороди, дефіцит, право вихвалятись — ось що піднімає гру на новий рівень. У вас може бути «соло» гра в стилі Західних Кордонів з всього лише однією групою яка виконує всі дослідження, і це може бути навіть весело і мило, але це ніщо в порівнянні з тим божевіллям коли гравці знають що інші гравці теж тут теж шукають секрети і добувають скарби які могли б бути їх, якщо вони звичайно зберуться та витягнуть свої. (Напевно саме тому мене кікнули з ведучих Agon? Так, це правда, я жорстокий ГМ)
Вимагайте обговорення розкладів та ігор на загальній розсилці. Не важливо що купка гравців домовилася про пригоду коли вони разом грали в боулінг, вони повинні оголосити про свій намір загальною розсилкою, або на форумі (ну дивлячись що ви використовуєте для складання розкладу). Якщо ви помітили, що у вас формуються якісь кліки, ви можете ввести правило про примусову зміну\перемішування партій після двох пригод. Це змушуватиме думати з далеким прицілом при виборі партії і залишає менше місця жадібному опортунізму.
Бійтеся соціального монстра
Це найважливіше з усіх попереджень, більшою мірою ніж інші, ігри Західних Кордонів це соціальне звірятко. У нормальній грі гравець має місце в партії. Він знає що він повинен з’являтися щовівторка на грі – і йому не потрібно думати про це або хвилюватися про те, чи візьмуть його в партію. У Західних Кордонах все інакше – це дикий вир амбіцій і невпевненості. «Чому ніхто не відповів, коли я намагався зібрати групу в останні вихідні?». «Чому ніхто мене не покликав у похід до Печери Огра?» І так далі до нескінченності. Неймовірний успіх чи катастрофічний провал ваших Західних Кордонів багато в чому залежатиме від комфорту чи дискомфорту ваших гравців. Тож пристебніться.
Запустили свої власні Західні Кордони? Киньте лінк у коментарях, щоб усі могли подивитися і позеленіти від заздрощів. (До оригінального поста, але ми теж готові ваш вестмарш підтримати і прорекламувати -прим.пер.)
Оригінал: Бен Роббінс 2008
Переклад: Дмитро Нелюбов, Кришталевий Грот, дндвсім 2025