Створення персонажа для Dungeons and Dragons

Повний посібіник

Розповідаємо як створити персонажа для D&D, вдихнути в нього життя та підготувати до пригод.

Не знаете що таке D&D? Залишились якісь питання? В нас є статті, які вас зацікавлять, і відповіді на питання, які будуть вам корисні. 

Створення персонажа – прямолінійний процес. Досить зробити кілька простих кроків:

  • Завантажити бланк персонажа
  • Вибрати расу
  • Вибрати клас
  • Визначити характеристики
  • Придумати опис
  • Вибрати спорядження
  • Вирушити на пошук пригод

[Колись ми зробимо велику кількість перегенів і тут будуть посилання на них, але не сьогодні.] 

Завантажити бланк персонажа

Для початку вам знадобиться аркуш персонажа, який також називають бланком персонажа, куди буде внесено всю інформацію про героя: від його імені та ідеалів до володіння зброєю та набору здібностей.

Аркуш персонажа містить основну інформацію про вашого героя: ім’я, клас, характеристики, вміння і т.д.

Через те, що існує кілька перекладів D&D українською, перед заповненням аркуша бажано переконатися, що всі гравці за столом користуються однаковим варіантом. Інакше не дивуйтеся, якщо майстер попросить вас пройти перевірку аналізу, а ви так і не знайдете у себе потрібного рядка.

Вибір раси

Спритний курдуплик (халфлінг) дереться по щербатій стіні, щоб залізти в самотнє вікно високої вежі, могутня дворфійка розбиває ворожий стрій бойовим молотом, харизматичний напівельф ударяє по струнах лютні перед зачарованим натовпом – кожен персонаж так чи інакше унікальний, і підвалинами унікальності стане саме раса

Крім зовнішнього вигляду і культурного фону раса дає персонажу ряд особливостей: визначає бонус до деяких здыбностей (напіворки розкриваються у вирішенні проблем грубою силою, у той час як крихітні гноми більш обізнані в езотеричних магічних знаннях), задає тривалість життя і схильність до конкретних світоглядів. відповідає за розмір, швидкість та відомі персонажу мови.

В основному сеттинг D&D поточної редакції — Забутих королівствах — найбільш поширеними вважаються чотири раси: амбітні люди, кремезні дворфи, спритні ельфи і затишні курдуплики. Ці народи живуть пліч-о-пліч і населяють великі території. Але при створенні персонажа доступні й більш незвичайні варіанти: напівельфи і піворки, загублені між двома культурами, горді драконченки (драконорождені), в жилах яких тече кров могутніх крилатих предків, невгамовні гноми — майстри складних механізмів і болючих жартів і лиховісні тифлінги від одного виду яких тріпочуть серця боягузів.

Це далеко не повний список, і він може відрізнятися залежно від сеттингу та інших умов. Про доступні варіанти вибору раси в першу чергу варто запитати вашого Майстра Підземелля.

Детальний опис основних рас та їх особливостей ви знайдете в SRD .

Вибір класу

Якщо раса – вроджені особливості вашого персонажа, то клас – набуті: під час старанних тренувань, в ході надприродної події, завдяки книжним знанням або з волі вищих сил. Клас визначає те, як дивиться на світ ваш герой, як він діє у ньому і якими методами досягає свого.

Там, де швидкий на розправу варвар кинеться в бійку, намагаючись розрубати проблему сокирою, спритний шахрай постарається діяти непомітно, а відкритий бард вдасться до сили переконання і дотепного жарту.

Вибір класу вплине на живучість вашого персонажа, тактику в бою та життя поза ним, визначить, якими обладунками, зброєю та інструментами він може користуватися та продиктує набір навичок, якими він майстерно володіє.

З набуттям досвіду та нових рівнів герой відточуватиме свою майстерність і отримуватиме доступ до нових здібностей, прийомів та вмінь.

Кістка здоров’я

Здоров’я або пункти здоров’я це чисельний показник живучості істоти – чим більше здоров’я, тим довше вона зможе витримувати шкоду і залишатися живою. У разі персонажів гравців кількість здоров’я залежить від кістки здоров’я, розмір якої визначається класом. Коли ви створюєте героя першого рівня його здоров’я дорівнюватиме максимальному значенню кістки здоров’я обраного класу плюс модифікатор Статури. Потім при отриманні нового рівня гравець повинен буде кинути відповідну кістку, знову додати модифікатор статури і підвищити максимальну кількість здоров’я на отриману суму. Розмір кістки здоров’я для кожного класу ви знайдете у таблиці нижче.

Основна характеристика

В основі кожного класу лежить одна (іноді дві) з шести характеристик, що відображено в таблиці. Докладніше про самі характеристики йтиметься трохи пізніше.

КласОсновна характеристикаКістка здоров’я
БардХаризмак8
ВарварСилак12
ВоїнСила або Спритністьк10
МагІнтелектк6
ДруїдМудрістьк8
КлірикМудрістьк8
ЧаклунХаризмак8
МонахСпритність і Мудрістьк8
ПаладінСила та Харизмак10
ПройдисвітСпритністьк8
Слідопит (Рейнджер)Спритність і Мудрістьк10
ЗаклиначХаризмак6

Детальний опис кожного класу шукайте у SRD .

Бонус досвіду

Бонус досвіду додається до перевірок, у яких ваш персонаж добре розуміється. Спритний шахрай, наприклад, може майстерно володіти набором зломника, тому при кожній спробі відкрити замок він зможе додавати до кидка бонус досвіду (володіння). На початку свого авантюрного шляху герой має бонус +2, але з отриманням нових рівнів це значення зростатиме.

Визначення здібностей

Здібності це основні показники персонажа, які визначають, наскільки добре він робить те, що робить. У D&D здібності кожного героя описуються шістьма характеристиками: Сила, Спритність, Статура, Інтелект, Мудрість та Харизма. Кожна здібність має два показники: значення — число, що вказує на рівень володіння і модифікатор — бонус, який отримує герой під час перевірки цієї характеристики*

Значення здібності

Кожна здібність виражається числом від 1 до 30, це називається значенням здібності – чим воно вище, тим більше персонажу дано.

Щоб було зрозуміліше, що саме являють собою ці числа, досить пам’ятати: значення всіх характеристик нічим не примітного обивателя дорівнює 10. Але герої не були б героями, якби не їх визначні здібності, тому навіть початківці серед шукачів пригод можуть володіти вищими значеннями здібностей а по ходу гри можуть збільшити їх ще більше – аж до 20. А у різних чудовиськ, богів і драконів вони можуть досягати і 30.

Для визначення початкових значень характеристик вашого персонажа можна скористатися одним із таких методів:

Важливо, щоб з вашим вибором був згоден майстер, оскільки методи можуть давати дуже різні результати. Крім того, якщо ви оберете один з таких, в якому використовуються кидки кісток, накидати характеристики варто при майстрі. По-перше, це добра традиція, по-друге, елементарне правило гарного тону. Тоді ваші високі здібності ні в кого не викличуть підозр і зайвих питань.

Киданням кісток

Ви кидаєте чотири 6-гранні кістки і складаєте три найбільші результати цього кидка. Наприклад, у вас випало 1, 4, 6 і 2, у такому разі запишіть кудись число 12 (4 + 6 + 2). Повторіть цей процес ще п’ять раз, і ви отримаєте шість чисел, які тепер можна розподілити як завгодно по шести здібностям: Силі, Спритності і так далі. Швидше за все, до цього моменту ви вже вибрали клас для вашого героя, тому буде логічно видати найбільше число основній характеристиці обраного класу – маг, який тисне від грудей 150 кг, але не вміє читати, навряд чи зможе прожити гідно.

Хоча цей спосіб і передбачає високий рівень випадковості, комусь він може здатися і більш захоплюючим (що більше кидків кісток, то веселіше!). Крім того, не варто переживати, якщо якісь характеристики вашого персонажа будуть не найвищими — це створює більший простір для відіграшу і породжує величезну кількість потенційних ситуацій: від кумедних до напружених, а також дає шанс іншим гравцям блиснути там, де не змогли ви. Зрештою, ви ж команда.

Розподілом

Другий варіант визначення характеристик — розподіл наступних чисел: 15, 14, 13, 12, 10, 8. Тобто ви пропускаєте етап кидка кісток і використовуєте заздалегідь задані значення.

Це дозволяє створити більш збалансованого персонажа, який точно вміє робити щось чудово, щось добре, щось нормально, а решту як вийде. Цей спосіб може спростити життя данж-майстру: якщо всі герої мають приблизно однаковий рівень здібностей, набагато легше буде збалансувати майбутні зіткнення. Таким чином процес створення персонажа виходить більш передбачуваним, а погано це чи добре вирішувати вам (разом із майстром).

«Покупкою» значень

Ви отримуєте 27 пунктів і «купуєте» значення для кожної характеристики згідно цієї таблиці:

ЗначенняЦіна
80
91
102
113
ЗначенняЦіна
124
135
147
159

Цей спосіб – варіація попереднього: герой все ще буде збалансованим, але при цьому ви отримуєте більший контроль того, що вийде. МІнус цього способу, бажання великої кількості новачків підняти щось одне, і залишити мінімум в чомусь іншому. Персонаж варвар 18 18 18 8 8 8 виглядає зламом системи на початку гри, але бистро розкриває помилковість такого вибору. 

Киданням кісток (варіація)

Ви так само кидаєте 4к6 і берете суму трьох великих результатів, але при цьому не вибираєте характеристику, для якої було зроблено цей кидок, а надаєте отримане значення Силі вашого героя. Потім повторюєте кидок і підрахунок ще раз визначення Спритності. І так шість разів по порядку (Сила, Спритність, Статура, Інтелект, Мудрість, Харизма). Якщо у підсумку у вас є хоча б дві характеристики зі значенням 15 або вищим, ваш персонаж готовий. Якщо ні – перекиньте все заново.

При такому підході не варто вибирати клас заздалегідь, дайте кісткам зробити цей вибір за вас: якщо найкращою характеристикою вийшла Сила бути вам варваром або воїном, а якщо фортуна посміхнулася при визначенні значення Інтелекту – дорога пригод поведе вперед чарівника.

Цей олдскульний метод, данина старим редакціям ДНД і хороший варіант, якщо ви не можете визначитися з класом і готові покластися на удачу або просто хочете спробувати щось незвичне. До цього методу у вашого майстра можуть бути модифікації – наприклад, додаткові випадки, коли потрібно перекинути весь набір отриманих характеристик.

Модифікатор здібності

Коли значення здібності визначено та записано в бланкперсонажа, залишається останній крок, після якого ці значення вам більше ніколи не знадобляться (з великою ймовірністю). Справа в тому, що вони не використовуються у грі безпосередньо, а потрібні для визначення модифікаторів характеристик, на які ви дивитися при кожній перевірці.

Модифікатор – це число від -5 до 10, яке необхідно додавати до кидка перевірки характеристики. Наприклад, якщо майстер просить пройти перевірку Сили, ви кидаєте 20-гранну кістку та додаєте до результату ваш модифікатор Сили.

Автор: Дмитро Нелюбов aka xattttta | D&D Всім | https://dnd.in.ua

—-

Cyborgs and Mages 

Модифікатори безпосередньо залежать від значень показників і можуть бути визначені за цією таблицею:

ЗначенняМодифікатор
1-5
2–3-4
4–5-3
6–7-2
8–9-1
10–110
12–13+1
14–15+2
ЗначенняМодифікатор
16–17+3
18–19+4
20–21+5
22–23+6
24–25+7
26–27+8
28–29+9
30+10

Навички

Окрім звичайних перевірок здібностей(«Пройди перевірку Сили, щоб визначити, чи ти переміг в армрестлінгу») існують ще перевірки навичок. Навички це окремі випадки використання кожної з характеристик. Наприклад, до Спритності прив’язані навички Акробатики, Спритності рук та Непомітності. У кожної навички теж є модифікатори і залежать вони від характеристики, до якої прив’язані, і від того, чи має персонаж володіння цією навичкою.

Наприклад, значення Спритності вашого першрівневого ельфа дорівнює 16, що дає модифікатор +3. Якщо майстер попросить здійснити перевірку Спритності, то до свого кидка ви додаватимете саме це число. Але якщо від вас знадобиться пройти перевірку того як він заховався, і ваш ельф володіє цією навичкою, то ви зможете додати 3 (взяте з вашої спритності) і ще додатково 2 – бонус досвіду. Тобто крім володіння природною спритністю ваш герой ще й майстерно вміє ховатися в тінях, через що кінцевий бонус виявився рівним 5.

Звичайно, під час гри немає необхідності здійснювати ці математичні кульбіти, достатньо заповнити аркуш на етапі створення персонажа. Благо, він містить усі навички, і ви можете порахувати модифікатори заздалегідь. Для цього відзначте точками навички, якими володіє ваш персонаж (володіння навичкою прописано в обраному вами класі) і впишіть модифікатор характеристики + бонус володіння. Модифікатор у навичок без точок дорівнюватиме модифікатору відповідної характеристики.

Підсумковий модифікатор навички Акробатика склався з Спритності та Бонусу досвіду, тому що у героя є володіння цією навичкою (щоб не забути про це, ми поставили крапку)

Докладніше про всі характеристики та пов’язані з ними навички ви можете прочитати в SRD. Також одразу зазначимо, що існують випадки, коли вас можуть попросити зробити перевірку характеристики із іншою, зазвичай невластивою їй характеристикою – наприклад Залякування через Силу.

Створити душу

Або іншими словами – придумати опис. Взагалі цей пункт міг би легко йти першим. Цілком можливо, що у вас у голові вже є образ вашого майбутнього персонажа. Настав час одягнути ідею в матерію — записати думки на папері.

Ім’я

По-перше, будь-якому герою потрібне ім’я, щоб барди могли оспівувати його у своїх баладах. Якщо ономастика – не ваш коник, ви можете скористатися генераторами імен, ось парочка популярних . Вибираєте расу героя і погнали. Або можна піти іншим шляхом та подумати, який реальний етнос нагадує обрана фентезійна раса. Можливо, у кампанії, яку веде ваш майстер, гноми мають спорідненість з німецькими міфами? Тоді сміливо відкривайте гугл-перекладач, виставляйте українсько-німецький переклад та вбивайте слова, які асоціюються з вашим героєм. Усього кілька кліків і ваш Амбрісс Шталькраут готовий! Або загугліть список кельтських імен, щоб дати звучне ім’я вашому друїду. Варіантів багато, проявіть винахідливість.

Зріст, вага, вік та зовнішній вигляд

Середні значення росту і ваги ви знайдете у докладному описі обраної раси, але ваш герой, звісно, ​​не обмежується середніми показниками. Також там буде описана тривалість життя представників даного етносу. Використовуйте їх, щоб краще уявляти свого персонажа.

Тут ваша фантазія не обмежена, тому постарайтеся продумати як герой виглядає, як розмовляє (важливо не перестаратися, щоб потім не довелося розмовляти ламаним голосом чотири години поспіль), які особливості в його зовнішньому вигляді і поведінці. Можливо, у нього чи неї шрам, чи жетон на шиї, і вони приховують у собі цілу історію?

Світогляд

Світогляд можна уявити у вигляді двох осей, що перетинаються. На горизонтальній розташувалася моральна установка: добрий, нейтральний, злий, на вертикальній ставлення до порядку: законний, нейтральний, хаотичний. Згідно з вчинками і задумами кожної істоти, можна поставити на цьому графіку крапку, зазначивши її світогляд.

Світогляд може допомогти вам краще відігравати вашого персонажа. Законний Добрий (ЗД) персонаж, наприклад, не повинен приховувати вуличного злодюжку від варти, навіть якщо той вкрав невеликий шматок хліба через відчайдушне становище.

Найпростіший спосіб вибрати світогляд для свого персонажа – прочитати їх описи, а потім звернутися до численних прикладів з Інтернету.

Найкращій спосіб опанувати світогляди, ознайомитись з творчістю Майкла Муркока.

Світогляди на прикладі поп-культури

Є думка, що світогляд це такий рудимент, який дістався нам від минулих редакцій, більш потрібний для того, щоб розуміти нескінченну кількість мемов, а гравці нібито забувають про обраний світогляд уже на другу партію. Але, у грі існують магічні предмети, які прив’язані до певного світогляду (наприклад, деяка свята зброя, яка може використовувати лише законно-добрий персонаж), і ще безліч контенту завязаного на світогляди, тому це питання можна вважати холіварним і залишити вибір для кожного гравця окремо.

Передісторія

Передісторія це те, що вело героя до того, як його життя пішло по кривій і він став авантюристом. Від передісторії персонаж дещо отримує: ​​володіння двома навичками, спорядження і іноді знання якихось мов (на додаток до мов від вашої раси).

Існує набір готових передісторій, який ви можете знайти у книзі гравця. Зазвичай за основу береться одна з них, в лист персонажа переписуються її особливості, а деталі вже вигадує гравець радячись з майстром.

Добре, якщо ви готові розписати передісторію вашого персонажа до п’ятого коліна, але зазвичай це не найкраща ідея для гравців-початківців. По-перше, можна занадто прив’язатися до героя і потім сильно засмутитися, коли перший гоблін вб’є його влучним пострілом в голову (що не рідкість на ранніх рівнях). По-друге, залиште невеликий простір для майстра, щоб через якусь кількість сесій можна було органічно вплести елементи сюжету у вашу передісторію. По-третє, не забувайте, що ваш персонаж тільки починає свій шлях шукача пригод і краще сконцентруватися на його майбутніх діяннях.

Одна з офіційних передісторій – Послушник – включена до SRD. Крім неї ви знайдете там більш детальний опис бонусів, які можна отримати від передісторії, а також правила для написання власної з нуля.

Вибір спорядження

Група шукачів пригод повільно просувається підземеллям. Передбачливий драконченко тримає запалений смолоскип високо над головою, обережний гном із десятифутовою жердиною акуратно постукує перед собою по плитах підлоги пошукаючи пастки, а вічно голодний курдуплик ковтає слину щоразу, коли його похідні каструльки стукаються о камені стін.

Будь-якому герою відомо, що перемогти зло (або добро) голими руками не вдасться. Чим краще підготовка до пригоди, тим більше шансів довести справу до кінця, не втративши на шляху кінцівок. Кожен персонаж починає свій шлях з певним набором спорядження, який залежить від обраного класу та передісторії.

Клас зазвичай надає персонажу зброю, обладунки та один із наборів. Передісторія дає більш персоналізовані речі, що так чи інакше нагадують про минуле героя.

Отже, Клірик з передісторією Послідовник отримає від свого класу булаву чи бойовий молот, лускатий чи шкіряний обладунок, легкий арбалет та один із двох наборів: священика чи мандрівника. А від передісторії йому дістанеться священний символ (який подарували під час прийняття сану), молитовник, 5 паличок ладану, одяг, набір звичайного одягу та мішечок з п’ятнадцятьма золотими монетами.

Якщо вас не влаштовує базове спорядження, ви можете просто купити потрібні предмети, виходячи з бюджету – він відрізняється від класу до класу і вказаний у описі. Головне, не забувати про володіння вибраним типом зброї, яка може бути знайдена там же.

Після отримання спорядження запишіть її в лист персонажа. Найважливішими (і дорогими) будуть, звичайно, ваша зброя та обладунок, для яких відведені спеціальні місця.

Зброя

Щоб подолати супротивника в бою, необхідно спочатку влучити по ньому атакою, а потім визначити завдану шкоду. Перше залежить від здібностей вашого персонажа, а друге — від використаної зброї. Для цього гравець здійснює два кидки: атаки та шкоди.

Кидок атаки відбувається за допомогою 20-гранної кістки з додаванням модифікатора характеристики. Наприклад, щоб вдало атакувати бойовим молотом, необхідна Сила, тому до кидка к20 наш клірик додаватиме свій модифікатор Сили та бонус досвіду, якщо у нього є володіння цим типом зброї. Якщо отриманий результат дорівнює чи перевершує клас захисту супротивника – атака досягла мети і настав час визначити нанесену шкоду.

Для кидка ушкоджень використовується кістка, вказана в характеристиках зброї. Коли жрець влучив своєю атакою, тримаючи молот двома руками, він може завдати шкоди рівний 1к10 плюс той самий модифікатор Сили.

Крушити черепа ворогів ще ніколи не було так зручно

Кожна зброя по-своєму унікальна: якась дозволяє наносити більше шкоди при використанні обома руками, іншу можна в разі чого кинути, а третя далі дотягується. Повний список з описом особливостей ви знайдете в SRD .

Обладунок

Головна характеристика броні героя – клас захисту (КЗ), який визначає, наскільки успішними будуть кидки атаки супротивників. КЗ складається з декількох факторів – базового показника, що дорівнює 10, модифікатора Спритності героя, взятого в руку щита і, нарешті, надітого обладунку.

Існує кілька видів обладунків, у кожного свої особливості: одні дають більший приріст до КЗ, але при цьому ускладнюють спроби бути непомітним, інші дають менший захист, але дозволяють по-повному використовувати бонус від своєї спритності. Вибір броні багато в чому визначається класом героя, так як для ефективного носіння персонаж повинен мати володіння обраним типом обладунків.

14 від лускатого обладунку, 1 від Спритності і ще 2 від щита в руці: з таким класом захисту у вас менше шансів загинути в першому ж бою

Після того як ви зробили вибір та підрахували підсумковий КЗ, запишіть отримане значення у спеціальне віконце у вашому аркуші. Тепер ви будете не такою вже простою здобиччю для ворогів.

Повний список обладунків та додаткові правила можуть бути знайдені у SRD .

Настав час вирушати на пошук пригод!

Хоча комусь і подобається образ мовчазного вовка-одинака, здатного власноруч скрутити в баранячий ріг будь-якого негідника, насправді все виявиться не так просто. У небезпечних пригодах не обійтися без підтримки побратимів і посестр: як довго б не стримував Варвар удари ворогів, рано чи пізно йому знадобиться лікування від Клірика.

В даному випадку ефективність синонімічна гнучкості, а найживучіші команди, це ті, які перекривають слабкі сторони один одного. Не соромтеся обговорити свого персонажа з майстром та іншими гравцями у пошуках синергії.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *